luni, 9 septembrie 2019

Rus Marinela - Utilizarea aplicației Kahoot! – mijloc de îmbunătățire a calității actului de predare-învățare-evaluare


Proiectul Internațional “Omul drag de la catedră”
Ediția a III-a 2018-2019
Concurs elevi. Simpozion Internațional dascăli
Inclus în CAERI, anexa 9 din OMEN nr. 3016/09.01.2019, poziția 1518
ISBN 978-606-725-262-0



Utilizarea aplicației Kahoot! – mijloc de  îmbunătățire a calității actului de predare-învățare-evaluare

Prof. Rus Marinela
Școala Gimn. ”Avram Iancu” Bistrița


            În august 2013, în Norvegia a fost lansată platforma Kahoot!. Aceasta este o platformă de învățare bazată pe jocuri, utilizată ca tehnologie educațională în sălile de clasă și în alte instituții de învățământ. Jocurile sale de învățare, „kahoots”, sunt chestionare cu multiple opțiuni care permit generarea de utilizatori și pot fi accesate prin intermediul browserului web.
            Kahoot! a reprezentat un proiect comun între Mobitroll și Universitatea Norvegiană de Tehnologie și Știință.  Cei care au pus bazele acestui proiect au fost Johan Brand, Jamie Brooker, Phillip Morgan, Morten Versvik și Åsmund Furuseth. În martie 2017, Kahoot! a atins ponderea de miliarde de jucători participanți, iar doar peste două luni compania a raportat că are 50 de milioane de utilizatori activi lunar.
            Kahoot! a fost conceput pentru dezvoltarea comunicării sociale, pentru eliminarea tendinței de izolare a tinerilor în propriile jocuri individuale. Pentru desfășurarea joculuio este nevoie de o tablă interactivă, un proiector sau un monitor de computer. Site-ul poate fi folosit și prin intermediul unor instrumente de partajare a ecranului, cum ar fi Skype sau Google Hangouts. Designul jocului este de așa natură încât jucătorii trebuie să caute frecvent pe dispozitivele lor. Kahoot! poate fi redat prin diferite browsere web și dispozitive mobile prin intermediul interfeței sale web.
            Putem crea un joc distractiv de învățare în câteva minute – numite „kahoots”. Se poate elabora un test cu o serie de întrebări cu răspunsuri multiple. Formatul și numărul de întrebări depinde în întregime de cel care îl elaborează. De asemenea se pot adăuga videoclipuri, imagini și diagrame la întrebările testului, aceste înserări având rolul de a amplifica angajamentul. Elevii răspund la întrebări pe propriile dispozitive mobile, în timp ce întrebările sunt afișate pe un ecran comun (laptop, tablă interactivă) pentru a unii lecția. Aceștia vor primi un cod PIN ce le permite accesul la test/joc. Se creează astfel un „moment de foc”, încurajând elevii/jucătorii să caute și să sărbătorească reușita împreună. În afară de a crea propriile dvs. cahoti, puteți căuta printre milioane de jocuri existente deja pe platformă. Tutorial – aici.
            Învățarea socială promovează discuții și impact pedagogic, indiferent dacă jucătorii se află în aceeași cameră sau pe cealaltă parte a globului. După un joc, încurajați jucătorii să creeze și să împărtășească proprii lor cahoti pentru a aprofunda înțelegerea, stăpânirea și scopul, precum și pentru a se angaja în discuții conduse de colegi. Când un cursant devine lider, este un adevărat moment magic! 
            De ce recomand utilizarea platformei Kahoot? Pentru numeroase  avantaje oferite atât profesorilor, cât și elevilor.
            Pentru profesori:
– Dezvoltarea creativității în proiectare;
– Îmbunătățirea calității actului de predare-învățare-evaluare;
– Ridicarea standardelor la nivelul competențelor digitale.
            Pentru elevi:
– Dezvoltarea încrederii de sine;
– Dezvoltarea autocontrolului;
– Îmbunătățirea abilităților digitale;
– Înțelegerea reciprocă, dezvoltarea muncii în echipă.



            Utilizez această platformă doar  din luna martie și o consider o nouă provocare pentru mine și pentru elevii mei. La început am fost stingheri, prima utilizare fiind: testele de evaluare pentru elevii clasei a VIII-a pentru capitolele:  Hidrografia României, Populația României, Organizarea administrativ-teritorială a României. Chestionarul cuprinde nouă întrebări cu patru variante de răspunsuri, unul fiind corect. Pentru o documentare suplimentară am inserat la fiecare întrebare imagini și filmulețe didactice (Winschool, YouTube).
            Lipsa conexiunii la internet poate reprezenta un impediment în utilizarea platformei Kahoot!, dar, cu un stick orange, se rezolvă problema.     

            În concluzie,  cele șase motive pentru care recomand KAHOOT! sunt:
1.      GRATUIT – crearea de jocuri de învățare și jocul Kahoot! în sălile de clasă este gratuit.
2.      SIMPLU – Kahoot! funcționează pe orice dispozitiv cu conexiune la internet. Pentru jucători, nu este nevoie de un cont sau de autentificare pentru a participa la un joc.
3.      FLEXIBIL – în câteva minute, puteți crea un joc de învățare pentru toate vârstele, pe orice subiect. Kahoot! Se poate juca oriunde, chiar și în sală de sport!
4.      ANGAJANT – Kahoot! promovează învățarea socială, deblochează potențialul elevilor și accentuează impactul pedagogic.
5.      DIVERS – inițierea unei conversații sau consolidarea cunoștințelor, introducerea unor subiecte noi sau încurajarea muncii în echipă și multe altele – există atât de multe moduri diferite pentru Kahoot!
6.      GLOBAL – vă puteți conecta și juca în timp real cu alți jucători din peste 180 de țări.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu