luni, 9 septembrie 2019

Smeureanu Andreea - RELAȚII INTERPERSONALE


Proiectul Internațional “Omul drag de la catedră”
Ediția a III-a 2018-2019
Concurs elevi. Simpozion Internațional dascăli
Inclus în CAERI, anexa 9 din OMEN nr. 3016/09.01.2019, poziția 1518
ISBN 978-606-725-262-0




                               RELAȚII INTERPERSONALE

                          Profesor învățământ primar: Smeureanu Andreea
                          Școala Centrală, București, sector 2

       În cadrul unei ore de dezvoltare personală se poate desfășura activitatea Ce se ascunde în interior?. Obiectivul este să recunoască etichetările asupra relațiilor.
       Materialele utilizate sunt: 6-8 cutii de conserve goale, fără etichete; 2 seturi de etichete scrise de mână care să conțină nume amuzante și care să placă copiilor, să le atragă atenția, ca de exemplu: Gogoșarii lui Petre, Cerealele cu miere ale lui Dorin, Super-supa Dianei etc.
        Desfășurarea activității:
a)      Aranjați cele 6-8 cutii de mărime asemănătoare, după ce în prealabil ați dezlipit etichetele originale și ați lipit etichetele confecționate. Etichetele ar trebui să varieze în ceea ce privește atractivitatea și dezirabilitatea conținutului.
b)      Arătați fiecare cutie copiilor și citiți eticheta cu voce tare.
c)      Rugați copiii să liciteze conservele, în funcție de cât de mult ar fi dispuși să plătească pentru ele. Scrieți pe o bucată de hârtie cel mai mare preț oferit și puneți-l pe cutie.
d)      Înlăturați etichetele și lipiți cel de al doilea set de etichete, alternând etichetele atrăgătoare cu cele mai puțin atrăgătoare. Citiți fiecare etichetă cu voce tare. Puneți etichetele anterioare sub cutiile corespunzătoare.
e)       Organizați o a doua licitație și realizați încă o etichetă cu prețul cutie, dar cu o altă culoare.
  Întrebări referitoare la conținut:
a)      De ce ați licitat mai mult pentru cutiile care conțineau mâncarea mai gustoasă?
b)      Faptul că am schimbat eticheta a modificat și ceea ce conține cutia?
c)      Chiar știm ceea ce conțin aceste cutii?
d)      Faptul că am schimbat etichetele, ce ne-a determinat să facem?
  Întrebări de personalizare:
a)      Câteodată, etichetăm oamenii așa cum etichetăm cutiile. Putem să le spunem prost, drăguț sau amabil. Pe tine te-a etichetat cineva vreodată? Era adevărată această etichetă?
b)      Cum te-a făcut să te simți această etichetă? Cum ai acționat? Cum s-au purtat ceilalți cu tine?
c)      Crezi că numele sau etichetele pe care le punem oamenilor sunt relevante pentru ei cu adevărat?
d)      Crezi că acest tip de etichete ajută pe cineva? Fac rău cuiva? Cum anume?
  Informații pentru cadrul didactic:
  Copiii au nevoie de o direcționare atentă când fac asociațiile dintre etichetele de pe cutiile de conserve și etichetările pe care le aplicăm oamenilor. Natura arbitrară a procesului de etichetare trebuie evidențiată și elevii trebuie să continue discuția până înțeleg că, adesea, etichetele nu ne spun multe, că ne pot influența negativ opinia despre cineva sau modul în care apreciem ceea ce este în interiorul unei persoane și că, adesea, ele fac mai mult rău.

  Bibliografie:
  Ann Vernon, Dezvoltarea inteligenței emoționale, Editura ASCR, 2006


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu