luni, 9 septembrie 2019

Stana Coca - STRATEGIA DE EVALUARE: POSTERUL TEMA: DEZVOLTAREA CEREBRALĂ ÎN ADOLESCENȚĂ


Proiectul Internațional “Omul drag de la catedră”
Ediția a III-a 2018-2019
Concurs elevi. Simpozion Internațional dascăli
Inclus în CAERI, anexa 9 din OMEN nr. 3016/09.01.2019, poziția 1518
ISBN 978-606-725-262-0



STRATEGIA DE EVALUARE: POSTERUL

TEMA: DEZVOLTAREA CEREBRALĂ ÎN ADOLESCENȚĂ


Prof. Stana Coca
Colegiul Național Vladimir Streinu


 Strategia  de evaluare folosită se desfășoara prin realizarea unui poster care  pu în evidență aspecte importante ale dezvolrii cerebrale în adolescență..Un poster este o coală mare de hârtie imprimată ce se lipeşte pe un perete sau pe  o suprafaţă  verticală.  În  mod  obişnuit  posterele  sunt  compuse  atât  din elemente  grafice cât şi din tex, cu toate că un poster poate fi complet grafic sau complet compus din text. Posterele sunt realizate în aşa fel încât atragă privirile şi în
 acelaşi timp să transmită o anumită informaţie sau un anumit sentiment.
Posterul este adaptat nevoilor de individualizare a sarcinilor de lucru pentru fiecare elev,valorificând şi stimulând potenţialul creativ şi originalitatea acestuia, descurajează practicile de speculare sau de învăţare doar pentru notă, reduce factorul stres în măsura în care profesorul este consilier, iar evaluarea are ca scop în primul rând îmbunătăţirea activităţii şi stimularea elevului.







Competențe
a) Cognitive:
·        Cunoașterea de către adolescenți a funcțiilor celor doua emisfere cerebrale, precum  și relațiile stabilite între cele două emisfere pentru o viața echilibrată
b)  Abilități:
·        Argumentarea relatiei dintre calitatile personale, valorile personale și reușita profesională
c) Atitudini:
·        Utilizarea optimă a valorilor personale în vederea creșterii stimei de sine.


Participanți
·        Clasa a XI a D/18 elevi
Materiale necesare
·        Coli de flipchart, creioane, carioci, post-it-uri
Timp aproximativ
·        50 de minute realizarea posterului
·        10 minute evaluarea activității









Etapele de lucru
1. Comunicarea sarcinii de lucru
-   realizarea în grupuri mici( 6 elevi), a sarcinii de lucru, prin folosirea unor materiale didactice necesare, astfel :
-      selectarea partenerilor, stabilirea temei de lucru - aceasta se face tip brainstorming;
-     fiecare grupă va primi o foaie de flipchart şi îşi pregăteşte materialul de lucru adecvat.
Fiecare grupă va avea sarcinii diferite în realizarea posterului, după cum urmează: grupa 1 va trebui să evidențieze  câteva  funcții  ale  emisferelor  cerebrale  si legăturile stabilite între acestea, grupa 2 va încerca să stabilescă relații dintre calitățile/valorile personale și reușita profesională. Grupa nr.3 a trebuit ți cont în acestă sarcină de lucru de optimizarea valorilor personale în vederea creșterii stimei de sine.
2. Reprezentarea grafică
- Generarea ideilor, a afirmaţiilor, definirea conceptelor;
-   Structurarea afirmaţiilor, ideilor clasarea lor;
-   Realizarea unui montaj de tip poster cu tema dată.
3. Evaluarea se realizează prin activitate frontală
-     Posterele se afişează tip expoziţie;
-    Grupurile prezintă pe rând posterul explicând logica structurii desenelor în pagină şi motivează alegerea textului prelucrat şi corelarea acestuia cu structurile ilustrate.




Criterii de evaluare a posterului

La evaluarea posterului se verifică:
1.   actualitatea temei;
2.   corectitudinea informațiilor cheie;
3.concordanța informiei din poster cu titlul propus;
4.   gradul de implicare al participanților; 5.gradul de implicare al participanților; 6.posibilitatea utilizării lui.
Feed-back
Solicit elevilor să a completeze chestionarul de feedback
al activității.
Diseminare
Expunerea produselor finale pe holul şcolii.

 Rezultatele muncii noastre !





GRUPA 1







GRUPA 2











GRUPA 3








Chestionar de feed-back

A.   EVALUARE GRAD SATISFACTIE (PENTRU PARTICIPANTI) In ce masura cunosteati informatia primita in timpul activitatii?

a.      In mare masura            b.In mica masura           c.Deloc


Ce alte informatii v-ar fi placut sa aflati despre subiectul prezentat?

Considerati ca informatiile primite in cadrul activitatii va sunt folositoare in experienta voastra de zi cu zi (situatii intalnite in scoala, in grupul de prieteni etc.)? In ce fel?
a. Da                                                                b.Nu

In ce masura considerati ca facilitatorii v-au raspuns prompt si satisfacator la eventualele intrebari?

a.     In mare masura                 b. In mica masura                    c.Deloc

B.     Pentru evaluarea exercitiului , putem utiliza observatia facilitatorilor in timpul activitatilor si in timpul discutiilor.

Adolescentii au inteles scopul exercitiului si au respectat regulile acestuia.
a.      In mare masura                           b.In mica masura                 c.Deloc

In timpul discutiilor,adolescentii au aratat ca si-au insusit anumite situatii prezentate si discutate, implicandu-se in discutie si oferind raspunsuri si situatii concrete si relevante .

a.   In mare masura                   b.In mica masura               c. Deloc


Adolescentii au reusit sa identifice schimbările produse de dezvoltarea lor cerebrală la nivel senzorial, cognitiv, intelectual, hormonal, psiho-social.

a.      In mare masura             b.In mica masura               c.Deloc

Observatiile facilitatorului



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu