Proiectul Internațional “Omul drag de la
catedră”
Ediția a III-a 2018-2019
Inclus în CAERI, anexa 9 din OMEN nr.
3016/09.01.2019, poziția 1518
ISBN 978-606-725-262-0
Mijloace didactice
inovative de evaluare la ciclul gimnazial
Prof. Prode Letiția
Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazu”
Şelimbăr, Structura Veștem
Implementarea la clasă a unor mijloace și metode inovatoare în proiectarea, organizarea și evaluarea învăţării, la
cls VII presupune adoptarea unor strategii moderne de evaluare.
Pentru evaluarea cunoștințelor
achiziționate strategiile moderne de evaluare scot în evidență
dimensiunea acțiunii evaluative care să poată să ofere elevilor posibilități
variate și multiple de a demonstra ceea ce pot să facă, dar și ceea ce știu în
același timp. Astfel, acest lucru se poate înfăptui prin folosirea unor metode
complementare de evaluare.
Proiectul ca metodă alternativă și complementară de
evaluare și al exercițiului interdisciplinar este un alt mod de a conferi viață
și deschidere muncii elevilor. El le pune în valoare elevilor anumite
capacități și le oferă posibilitatea de a-și arăta cunoștințele și de a
demonstra ce știu să facă.
Evaluarea prin proiecte realizate
de elevi cu ajutorul calculatorului
SCOPUL: evaluarea
cunoștințelor prin strategiile moderne de evaluare
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
· să explice cuvântul pildă;
·
să explice semnificaţia fiecărei pilde;
· să conştientizeze necesitatea
aplicării normelor morale învăţate.
· să precizeze care sunt
„roadele” aduse de o persoană care ascultă şi împlineşte Cuvântul lui Dumnezeu;
· să formuleze învăţături
folositoare progresului vieţii spirituale.
METODE SI PROCEDEE: Explicaţia, Conversaţia, munca în echipe.
MATERIAL
DIDACTIC
ŞI BIBLIOGRAFIC: Sfânta
Scriptură sau Biblia, Şebu, Pr. Prof. Univ. Dr. Sebastian, Religie,
cultul-ortodox, cls VII, Editura Gliogor Hașa, 2015, Deva, situri religioase, calculatorul,
video-proiectorul
DESFĂȘURARE
|
ACTIVITATE
|
Se pun la
dispoziţie: Sfânta
Scriptură sau Biblia, Religie, cultul-ortodox, situri religioase, calculatorul,
video-proiectorul
Munca individuală:
·
Copiii din
cls a VII
sunt stimulați să realizeze proiectul pentru evaluarea cunoștințelor la capitolul ,,Pildele
Mântuitorului”. Ca să fie mai plăcut și atractiv am făcut propunerea elevilor
de a lucra un proiect în perechi în care cu ajutorul programului Micosoft
PowerPoint să prezinte o parabolă care a fost studiată la ora de Religie.
Elevii au manifestat disponibilitate și s-au arătat foarte încântați pentu a
realiza proiectul.
·
Ei
au primit informații referitor la realizarea proiectului și am stabilit de
comun acord care ar trebui să fie structura prezentării, dar și care sunt
criteriile de evaluare. În privința criteriilor de evaluare s-a stabilit că
se va avea în vedere structura dată, conținutul și estetica proiectului, dar
și logica prezentării.
·
Activitatea s-a desfășurat în
cabinetul CDI, fiind necesară utilizarea calculatorului. Prezentarea
proiectului s-a realizat în sala de proiecții video, fiind necesară folosirea
calculatorului și a video-proiectorului, s-a desfășurat în cadrul lecției de
evaluare la unitatea de învățare ,,Parabolele Mântuitorului” și s-a urmărit
verificarea și consolidarea cunoștințelor dobândite anterior.
·
Obiectivul principal al demersului
fiind acela de a facilita elevilor accesul la informații și formarea unor
competențe utile pentru tot restul vieții prin intermediul unor activități
activ-participative desfășurate în cadrul orelor de Religie.
Munca în perechi: Metodă de evaluare
·
Fiecare elev se va organiza în
pereche cu colegul de bancă și va lucra pe perioada proiectului .
·
Fiecare elev din grupă va prezenta
alternativ cu colegul de grupă proiectul realizat.
|
·
Informații referitoare la reralizarea
proiectului
·
Prezentarea mijloacelor și a
metodelor de lucru
·
Prezentarea bibliogafiei
·
Studiu și munca pe grupe.
·
Prezentarea proiectului realizat
·
Concluzii și recomandări
·
Notarea elevilor.
|
Utilizarea proiectului ca metodă de evaluare
dezvoltă la elevii aptitudinii care sunt necesare și de actualitate, cum ar fi:
inițiativa,
comunicarea, spiritul de echipă, capacitatea de a rezolva probleme delicate și
dificile și de a lua decizii.
Prezentările au fost foarte variate, în funcție de cunoștințele și experiența
fiecărei grupe, dar toate grupele au urmat structura propusă și sarcinile de
lucu au fost îndeplinite în mare măsură. Proiectul a avut drept scop dobândirea
și evaluarea de cunoștințe și competențe, dar atenția a fost focalizată și pe
aspectul estetic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu