Proiectul Internațional “Omul drag de la
catedră”
Ediția a III-a 2018-2019
Concurs elevi. Simpozion Internațional
dascăli
Inclus în CAERI, anexa 9 din OMEN nr.
3016/09.01.2019, poziția 1518
ISBN 978-606-725-262-0
STRATEGIA DE
EVALUARE: POSTERUL
TEMA: DEZVOLTAREA CEREBRALĂ ÎN ADOLESCENȚĂ
Prof. Stana Coca
Colegiul Național
Vladimir Streinu
Strategia de evaluare folosită se desfășoara prin realizarea unui poster care să
pună în evidență
aspecte importante ale dezvoltării cerebrale în adolescență..Un poster
este o coală mare de hârtie imprimată ce se lipeşte pe un perete sau pe o suprafaţă verticală.
În mod obişnuit
posterele sunt compuse
atât din elemente grafice cât şi din tex, cu toate că un
poster poate fi complet grafic sau complet compus din text. Posterele sunt realizate în aşa fel încât să atragă privirile
şi în
acelaşi
timp să transmită o anumită informaţie sau un anumit sentiment.
Posterul este adaptat nevoilor de individualizare a sarcinilor de lucru pentru
fiecare elev,valorificând şi stimulând potenţialul creativ şi originalitatea
acestuia, descurajează practicile de speculare sau de învăţare doar pentru
notă, reduce factorul stres în măsura în care profesorul este consilier, iar
evaluarea are ca scop în primul rând îmbunătăţirea activităţii şi stimularea elevului.
Competențe
|
a)
Cognitive:
·
Cunoașterea de către adolescenți a funcțiilor celor doua emisfere cerebrale,
precum și relațiile stabilite între cele
două emisfere pentru o viața echilibrată
b) Abilități:
·
Argumentarea relatiei dintre calitatile personale, valorile personale și reușita profesională
c) Atitudini:
·
Utilizarea optimă a valorilor personale în vederea creșterii stimei de sine.
|
Participanți
|
·
Clasa a XI a D/18 elevi
|
Materiale necesare
|
·
Coli de flipchart, creioane, carioci,
post-it-uri
|
Timp aproximativ
|
·
50 de minute realizarea posterului
·
10 minute evaluarea activității
|
Etapele de lucru
|
1. Comunicarea sarcinii de lucru
- realizarea în grupuri mici( 6
elevi), a sarcinii de lucru, prin folosirea unor materiale didactice
necesare, astfel :
- selectarea partenerilor, stabilirea
temei de lucru - aceasta se face tip brainstorming;
- fiecare grupă va primi o foaie de
flipchart şi îşi pregăteşte materialul de lucru adecvat.
Fiecare
grupă va avea sarcinii diferite în realizarea posterului, după cum urmează: grupa 1 va trebui să evidențieze
câteva
funcții
ale
emisferelor cerebrale si legăturile stabilite între acestea, grupa 2 va încerca să stabilescă
relații dintre calitățile/valorile personale și reușita profesională. Grupa nr.3 a trebuit să țină cont în
acestă sarcină de lucru de optimizarea valorilor personale în vederea
creșterii stimei de sine.
2. Reprezentarea grafică
- Generarea ideilor, a afirmaţiilor,
definirea conceptelor;
- Structurarea afirmaţiilor, ideilor
clasarea lor;
- Realizarea unui montaj de tip
poster cu tema dată.
3. Evaluarea se realizează prin
activitate frontală
- Posterele se afişează tip expoziţie;
- Grupurile prezintă pe rând posterul
explicând logica structurii desenelor în pagină şi motivează alegerea
textului prelucrat şi corelarea acestuia cu structurile ilustrate.
|
Criterii de evaluare a posterului
|
La evaluarea posterului se
verifică:
1. actualitatea temei;
2. corectitudinea informațiilor cheie;
3.concordanța informației din poster cu
titlul propus;
4. gradul de implicare al participanților;
5.gradul de implicare al participanților;
6.posibilitatea utilizării lui.
|
Feed-back
|
Solicit elevilor să a completeze chestionarul de feedback
al activității.
|
Diseminare
|
Rezul tatele muncii noastre !
Chestionar de feed-back
A. EVALUARE GRAD SATISFACTIE (PENTRU
PARTICIPANTI) In ce masura cunosteati informatia primita in timpul activitatii?
a. In
mare masura b.In mica masura c.Deloc
Ce alte informatii v-ar fi
placut sa aflati despre subiectul prezentat?
Considerati ca informatiile primite
in cadrul activitatii va sunt folositoare in experienta voastra de zi cu zi
(situatii intalnite in scoala, in grupul de prieteni etc.)? In ce fel?
a. Da b.Nu
In ce masura considerati ca
facilitatorii v-au raspuns prompt si satisfacator la eventualele intrebari?
a. In
mare masura b. In mica masura c.Deloc
B. Pentru evaluarea exercitiului , putem utiliza
observatia facilitatorilor in timpul activitatilor si in timpul discutiilor.
Adolescentii au inteles
scopul exercitiului si au respectat regulile acestuia.
a. In
mare masura b.In mica masura c.Deloc
In timpul discutiilor,adolescentii au
aratat ca si-au insusit anumite situatii prezentate si discutate, implicandu-se
in discutie si oferind raspunsuri si situatii concrete si relevante .
a. In mare masura b.In mica masura c. Deloc
Adolescentii au reusit sa identifice
schimbările produse de dezvoltarea lor cerebrală la nivel senzorial, cognitiv,
intelectual, hormonal, psiho-social.
a. In
mare masura b.In mica masura c.Deloc
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu