Proiectul Internațional “Omul drag de la
catedră”
Ediția a III-a 2018-2019
Concurs elevi. Simpozion Internațional
dascăli
Inclus în CAERI, anexa 9 din OMEN nr.
3016/09.01.2019, poziția 1518
ISBN 978-606-725-262-0
Utilizarea aplicației Kahoot! – mijloc de îmbunătățire a calității actului de
predare-învățare-evaluare
Prof. Rus Marinela
Școala Gimn. ”Avram Iancu” Bistrița
În august 2013, în Norvegia a fost
lansată platforma Kahoot!. Aceasta este o platformă de învățare bazată pe
jocuri, utilizată ca tehnologie educațională în sălile de clasă și în alte
instituții de învățământ. Jocurile sale de învățare, „kahoots”, sunt
chestionare cu multiple opțiuni care permit generarea de utilizatori și pot fi
accesate prin intermediul browserului web.
Kahoot! a reprezentat un proiect
comun între Mobitroll și Universitatea Norvegiană de Tehnologie și Știință. Cei care au pus bazele acestui proiect au fost
Johan Brand, Jamie Brooker, Phillip Morgan, Morten Versvik și Åsmund Furuseth. În
martie 2017, Kahoot! a atins ponderea de miliarde de jucători participanți, iar
doar peste două luni compania a raportat că are 50 de milioane de utilizatori
activi lunar.
Kahoot! a fost conceput pentru
dezvoltarea comunicării sociale, pentru eliminarea tendinței de izolare a
tinerilor în propriile jocuri individuale. Pentru desfășurarea joculuio este
nevoie de o tablă interactivă, un proiector sau un monitor de
computer. Site-ul poate fi folosit și prin
intermediul unor instrumente de partajare a ecranului, cum ar fi
Skype sau Google Hangouts. Designul jocului este de așa natură încât
jucătorii trebuie să caute frecvent pe dispozitivele lor. Kahoot! poate fi
redat prin diferite browsere web și dispozitive mobile prin
intermediul interfeței sale web.
Putem crea un joc distractiv de
învățare în câteva minute – numite „kahoots”. Se poate elabora un
test cu o serie de întrebări cu răspunsuri multiple. Formatul și
numărul de întrebări depinde în întregime de cel care îl elaborează. De
asemenea se pot adăuga videoclipuri, imagini și diagrame la întrebările
testului, aceste înserări având rolul de a amplifica angajamentul. Elevii răspund
la întrebări pe propriile dispozitive mobile, în timp ce întrebările sunt
afișate pe un ecran comun (laptop, tablă interactivă) pentru a unii lecția. Aceștia
vor primi un cod PIN ce le permite accesul la test/joc. Se creează astfel
un „moment de foc”, încurajând elevii/jucătorii să caute și să sărbătorească
reușita împreună. În afară de a crea propriile dvs. cahoti, puteți căuta
printre milioane de jocuri existente deja pe platformă. Tutorial – aici.
Învățarea socială promovează
discuții și impact pedagogic, indiferent dacă jucătorii se află în aceeași
cameră sau pe cealaltă parte a globului. După un joc, încurajați jucătorii
să creeze și să împărtășească proprii lor cahoti pentru a aprofunda înțelegerea,
stăpânirea și scopul, precum și pentru a se angaja în discuții conduse de
colegi. Când un cursant devine lider, este un adevărat moment magic!
De ce recomand utilizarea platformei
Kahoot? Pentru numeroase avantaje
oferite atât profesorilor, cât și elevilor.
Pentru profesori:
– Dezvoltarea
creativității în proiectare;
– Îmbunătățirea
calității actului de predare-învățare-evaluare;
– Ridicarea
standardelor la nivelul competențelor digitale.
Pentru elevi:
– Dezvoltarea
încrederii de sine;
– Dezvoltarea
autocontrolului;
– Îmbunătățirea
abilităților digitale;
– Înțelegerea
reciprocă, dezvoltarea muncii în echipă.
Utilizez această platformă doar din luna martie și o consider o nouă provocare
pentru mine și pentru elevii mei. La început am fost stingheri, prima utilizare
fiind: testele de evaluare pentru elevii clasei a VIII-a pentru capitolele:
Hidrografia României, Populația României, Organizarea
administrativ-teritorială a României. Chestionarul cuprinde nouă
întrebări cu patru variante de răspunsuri, unul fiind corect. Pentru o
documentare suplimentară am inserat la fiecare întrebare imagini și filmulețe
didactice (Winschool, YouTube).
Lipsa conexiunii la internet poate
reprezenta un impediment în utilizarea platformei Kahoot!, dar, cu un stick
orange, se rezolvă problema.
În concluzie, cele șase
motive pentru care recomand KAHOOT! sunt:
1. GRATUIT – crearea de jocuri de
învățare și jocul Kahoot! în sălile de clasă este gratuit.
2. SIMPLU –
Kahoot! funcționează pe orice dispozitiv cu conexiune la
internet. Pentru jucători, nu este nevoie de un cont sau de autentificare
pentru a participa la un joc.
3. FLEXIBIL – în câteva minute,
puteți crea un joc de învățare pentru toate vârstele, pe orice
subiect. Kahoot! Se poate juca oriunde, chiar și în sală de sport!
4. ANGAJANT –
Kahoot! promovează învățarea socială, deblochează potențialul elevilor și
accentuează impactul pedagogic.
5. DIVERS – inițierea unei
conversații sau consolidarea cunoștințelor, introducerea unor subiecte noi sau
încurajarea muncii în echipă și multe altele – există atât de multe moduri
diferite pentru Kahoot!
6. GLOBAL – vă puteți conecta și
juca în timp real cu alți jucători din peste 180 de țări.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu